Udział w dzisiejszym zglobalizowanym świecie, międzynarodowe przygotowanie i otwartość są atutami dla młodego człowieka wkraczającego w dorosłe życie, a dla rodziców i nauczycieli motywacją do podtrzymania świadomości przynależności do społeczności międzynarodowej oraz ciągłego rozwoju na rzecz przyszłych pokoleń.
Pragniemy, aby uczeń – uczestnik działań międzynarodowych w VIIIPALO miał solidne przygotowanie do rozwijania wymarzonych ścieżek kariery oraz aby znał i szanował swoje korzenie i dzięki temu bez kompleksów stał się obywatelem świata. Budowanie profilu ucznia VIIIPALO (etycznego, krytycznie myślącego, ciekawego świata i ludzi) i ucznia IB (zgodnie z profilem ucznia IB) jest wsparte przez działania międzynarodowe szkoły w celu rozwoju zarówno kompetencji językowych, jak i kompetencji międzykulturowych. Nasze działania oparte są na IV filarach edukacji w ramach Szkoły Stowarzyszonej UNESCO:
- Uczyć się, aby wiedzieć.
- Uczyć się, aby działać.
- Uczyć się, aby żyć wspólnie, uczyć się współżycia z innymi.
- Uczyć się, aby być.
(źródło: Polski Komitet ds Unesco: Szkoły Stowarzyszone)
Uczniowie VIIIPALO bogacą słownictwo podczas realizacji materiału na lekcjach (zapewniamy zwiększoną ilość godzin języków obcych, lekcje z native speaker`ami j.angielskiego oraz nauczanie w j.angielskim w klasach IB) i mają możliwość skonfrontować swoją wiedzę podczas udziału w konferencjach międzynarodowych, wymianach uczniowskich, konferencjach młodych liderów, symulacjach obrad ONZ oraz działaniach projektowych w następujących krajach: Niemcy, Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Holandia, Indie, Nepal, Stany Zjednoczone, Senegal. Już na etapie szkoły średniej chcemy pokazać naszym uczniom, że w przyszłości mogą wszystko, jeśli tylko odpowiednio na to zapracują. Otwieramy naszych uczniów na świat, inspirujemy, dodajemy odwagi, zbroimy w praktyczne, przyszłościowe kompetencje.
Wymiany uczniowskie
Indie
Niemcy
Nepal
Norwegia
USA
USA
Galeria wymian uczniowskich
Światowa Konferencja dla globalnego rozwoju edukacji
Szczyt Liderów Młodzieżowych
Symulacje Obrad ONZ
Model United Nations of Malmo
Change the World Model United Nations, New York City
Wizyty studyjne w szkole partnerskiej
Charity Begins at Home Program
Charity Begins at Home Program
Międzynarodowe publikacje uczniów
Książka z opowiadaniami uczniów z czterech kontynentów: The Power of International Stories: Coming of Age in the Global Villages[1]
Link: The Power of International Stories: Coming of Age in the Global Village – Main page (annakrzeminska.pl) [1]
Uczniowie i nauczyciele z czterech kontynentów i dziewięciu krajów: Armenii, Bangladeszu, Kolumbii, Estonii, Gruzji, Indii, Rosji i Stanów Zjednoczonych i z Polski pokazali siłę opowieści. Tworząc opowiadania, uczniowie VIIIPALO stali się autorami ciekawych historii, które odzwierciedlają polską kulturę, mówią też sporo o samych autorach.. Książka została sfinansowana z dotacji Departamentu Stanu USA.
Through writing stories that reflected their culture or themselves, students became published authors. Their teachers placed these stories in their cultural context as well as were asked to contribute a statement or quote about the importance of stories. Students and teachers from four continents and nine countries contributed: Armenia, Bangladesh, Colombia, Estonia, Georgia, India, Poland, Russia, and the United States, to demonstrate the power of story as these adolescents are coming of age in our global village. This book was funded by a U. S. State Department grant.
Uczeń Artur Kapera współautorem artykułów naukowych w j.angielskim
- Animals and their Role in Tourism – Examples and Controversies from around the World and from Poland, co-author: Artur Kapera
G-T-2019-02_08-Kapera.pdf (ukw.edu.pl)
- Hunting tourism in Poland – an outline of the problem, co-author: Artur KaperaG-T-2020-02_1_20200811 (ukw.edu.pl)
Międzynarodowi partnerzy w VIIIPALO
Nauczycielka literatury angielskiej, pani Allyson Daly z Wayne Community College z Karoliny Pólnocnej w Stanach Zjednoczonych, przeprowadziła warsztaty poprawnego mówienia w j.angielskim w naszej szkole. Autorski program został również wdrożony w Delhi Public School w Indiach. Zgromadzone materiały zostały zebrane na DVD i udostępnione online pod tytułem: A good person speaking well. Link: www.speakingwell.annakrzeminska.pl/