Plecy
„Jak podróżnik, który bodaj raz opuścił dom, jest mądrzejszy od człowieka, który nigdy nie wyszedł nawet za próg, tak my, zyskawszy znajomość jakiejś obcej kultury, winniśmy posiąść zdolność do tym wnikliwszego oceniania naszej własnej”
Margaret Mead
Antropolog kulturowy

Udział w dzisiejszym zglobalizowanym świecie,  międzynarodowe przygotowanie i otwartość są atutami dla młodego człowieka wkraczającego w dorosłe życie, a dla rodziców i nauczycieli motywacją do podtrzymania świadomości przynależności do społeczności międzynarodowej oraz ciągłego rozwoju na rzecz przyszłych pokoleń.

Pragniemy, aby uczeń – uczestnik działań międzynarodowych w VIIIPALO miał solidne przygotowanie do rozwijania wymarzonych ścieżek kariery  oraz aby znał i szanował swoje korzenie i dzięki temu bez kompleksów stał się obywatelem świata. Budowanie profilu ucznia VIIIPALO (etycznego, krytycznie myślącego, ciekawego świata i ludzi)  i ucznia IB (zgodnie z profilem ucznia IB) jest wsparte przez działania międzynarodowe szkoły w celu rozwoju zarówno kompetencji językowych, jak i kompetencji międzykulturowych. Nasze działania oparte są na IV filarach edukacji w ramach Szkoły Stowarzyszonej UNESCO:

  • Uczyć się, aby wiedzieć.
  • Uczyć się, aby działać.
  • Uczyć się, aby żyć wspólnie, uczyć się współżycia z innymi.
  • Uczyć się, aby być.

 (źródło: Polski Komitet ds Unesco: Szkoły Stowarzyszone)

Uczniowie VIIIPALO bogacą słownictwo podczas realizacji materiału na lekcjach (zapewniamy zwiększoną ilość godzin języków obcych, lekcje z native speaker`ami j.angielskiego  oraz nauczanie w j.angielskim w klasach IB) i mają możliwość skonfrontować swoją wiedzę podczas  udziału w konferencjach międzynarodowych, wymianach uczniowskich, konferencjach młodych liderów, symulacjach obrad ONZ oraz działaniach projektowych w następujących krajach: Niemcy, Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Holandia, Indie, Nepal, Stany Zjednoczone, Senegal. Już na etapie szkoły średniej chcemy pokazać naszym uczniom, że w przyszłości mogą wszystko, jeśli tylko odpowiednio na to zapracują. Otwieramy naszych uczniów na świat, inspirujemy, dodajemy odwagi, zbroimy w praktyczne, przyszłościowe kompetencje. 

Wymiany uczniowskie

Indie

Delhi Public School

Delhi Public School

Gurgaon, New Delhi
DPS Gurgaon

Niemcy

Gymnasium Johanneum

Gymnasium Johanneum

Lüneburg
Gymnasium Johanneum

Nepal

Malpi International School

Malpi International School

Best Residential Boarding School of Nepal
Malpi Intl’s School

Norwegia

Gjøvik videregående skole, IB World School

Gjøvik videregående skole

IB World School
Gjøvik videregående skole

USA

Pompano Beach High School

Pompano Beach High School

Florida, USA
International Summit

USA

Broad Run High School

Broad Run High School

Ashburn, VA, USA
Loudoun International Youth Leadership

Galeria wymian uczniowskich

Światowa Konferencja dla globalnego rozwoju edukacji

International Summit

 Pompano Beach High School, Floryda

Szczyt Liderów Młodzieżowych

Loudoun International Youth Leadership Summit

Broad  Run High School, Ashburn

Symulacje Obrad ONZ

Model United Nations of Malmo

Change the World Model United Nations, New York City

Wizyty studyjne w szkole partnerskiej

Charity Begins at Home Program

Charity Begins at Home Program z Navrachana International School, IB World School, Vadodara, w ramach przedmiotu Creativity-Activity-Service; programu samorozwoju osobowościowego opartego na wolontariacie, działalności artystycznej i sporcie.

Charity Begins at Home Program

Central Valley Christian School, California Link: Academics by Central Valley Christian School in Visalia CA

Międzynarodowe publikacje uczniów

Książka z opowiadaniami uczniów z czterech kontynentów: The Power of International Stories: Coming of Age in the Global Villages[1] 

Link: The Power of International Stories: Coming of Age in the Global Village – Main page (annakrzeminska.pl) [1]  

 

Uczniowie i nauczyciele z czterech kontynentów i dziewięciu krajów: Armenii, Bangladeszu, Kolumbii, Estonii, Gruzji, Indii, Rosji i Stanów Zjednoczonych i z Polski pokazali siłę opowieści. Tworząc opowiadania, uczniowie VIIIPALO stali się autorami ciekawych historii, które odzwierciedlają polską kulturę, mówią też sporo o samych autorach.. Książka została sfinansowana z dotacji Departamentu Stanu USA. 

Through writing stories that reflected their culture or themselves, students became published authors. Their teachers placed these stories in their cultural context as well as were asked to contribute a statement or quote about the importance of stories. Students and teachers from four continents and nine countries contributed: Armenia, Bangladesh, Colombia, Estonia, Georgia, India, Poland, Russia, and the United States, to demonstrate the power of story as these adolescents are coming of age in our global village. This book was funded by a U. S. State Department grant.

Uczeń Artur Kapera współautorem artykułów naukowych w j.angielskim

  1. Animals and their Role in Tourism – Examples and Controversies from around the World and from Poland, co-author: Artur Kapera

G-T-2019-02_08-Kapera.pdf (ukw.edu.pl)

  1. Hunting tourism in Poland – an outline of the problem, co-author: Artur KaperaG-T-2020-02_1_20200811 (ukw.edu.pl)

Międzynarodowi partnerzy w VIIIPALO

Nauczycielka literatury angielskiej, pani Allyson Daly z Wayne Community College z Karoliny Pólnocnej w Stanach Zjednoczonych, przeprowadziła warsztaty poprawnego mówienia w j.angielskim w naszej szkole. Autorski program został również wdrożony w Delhi Public School w Indiach. Zgromadzone materiały zostały zebrane na DVD i udostępnione online pod tytułem: A good person speaking well. Link: www.speakingwell.annakrzeminska.pl/

24 nauczycieli VIIIPALO wzięło udział w projekcie Erasmus plus, Akcja 1 pt. „Języki obce otwierają drzwi do wiedzy, przyjaźni i świata”.