1. Rekrutacja rozpoczyna się od października roku poprzedzającego naukę.
2. Decyzję o wpisaniu kandydata na listę przyjętych do szkoły podejmuje dyrektor szkoły po odbyciu rozmowy z kandydatem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).
3. Wpisu na listę przyjętych dokonuje się po wpłaceniu wpisowego i podpisaniu umowy o naukę.
4. Kryteriami branymi pod uwagę przez szkołę są:
oceny uzyskane przez kandydata na koniec klasy VII;
– preferowana średnia – co najmniej 4,5, obliczona z wyłączeniem przedmiotów: muzyka, plastyka, technika, wf, religia / etyka,
– ocena zachowania – co najmniej dobra;
wynik egzaminu ósmoklasisty i oceny uzyskane na koniec szkoły podstawowej (w wypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie po końcu roku szkolnego); preferowane wyniki – jak wyżej;
zdany egzamin pisemny z matematyki (w przypadku klasy matematycznej) oraz z języka angielskiego (w przypadku klasy PDP);
szczególne osiągnięcia kandydata.
5. Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają laureaci i finaliści konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty oraz laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych mających akredytację MEN (np. Olimpiady Matematycznej Juniorów, Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkól Podstawowych, Olimpiady Języka Angielskiego Juniorów, Olimpiady Historycznej dla Szkół Podstawowych). Laureaci kuratoryjnych konkursów przedmiotowych oraz finaliści i laureaci olimpiad przedmiotowych przez pierwszy okres nauki (wrzesień-styczeń) uzyskują ulgę w wysokości 25% kwoty czesnego.
6. Dokumenty niezbędne do ostatecznego zapisu do szkoły:
-
oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
-
oryginał zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty
-
karta danych o uczniu [ściągnij plik .pdf]
-
zaświadczenie lekarskie o możliwości kontynuowania nauki
-
2 zdjęcia
-
kserokopia skróconego aktu urodzenia lub innego dokumentu potwierdzającego dane kandydata.
7. Kandydat wpisany na listę przyjętych proszony będzie o dokonanie wyboru drugiego obowiązkowego języka obcego (niemiecki, francuski lub hiszpański) oraz o informację o stopniu jego znajomości. Nasi uczniowie mogą otrzymać 30% zniżki w Szkole Języków Obcych LinguaLand
Rodzice zainteresowani podjęciem przez ich dzieci nauki w naszym Liceum proszeni są o kontakt ze szkołą i umówienie się na rozmowę z dyrektorem szkoły.
Sekretariat Liceum czynny jest codziennie w godz. 8.00-16.00.
Telefon: 633-96-57 lub 632-93-13.
Numer konta:
Prywatne Akademickie Centrum Kształcenia Sp. z o.o.
41 1240 4533 1111 0000 5430 0297
Uczeń:
- zna znaki używane do zapisu liczb w systemie rzymskim
- umie zapisać i odczytać liczby naturalne dodatnie w systemie rzymskim
(w zakresie do 4000) - zna cechy podzielności przez 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 25, 100
- umie stworzyć i zastosować cechę podzielności przez 6, 12, 15, 18 itp.
- zna pojęcia liczby pierwszej i liczby złożonej
- zna pojęcie dzielnika liczby naturalnej
- zna pojęcie wielokrotności liczby naturalnej
- rozpoznaje liczby podzielne przez 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 25, 100
- rozpoznaje liczby pierwsze i liczby złożone
- rozkłada liczby na czynniki pierwsze
- znajduje NWD i NWW dwóch lub więcej liczb naturalnych
- znajduje NWD i NWW liczb naturalnych przedstawionych w postaci iloczynu potęg liczb pierwszych
- oblicza dzielną (lub dzielnik), mając dane iloraz, dzielnik (lub dzielną) oraz resztę z dzielenia
- znajduje resztę z dzielenia sumy, różnicy, iloczynu liczb
- umie rozwiązać nietypowe zadania tekstowe związane z dzieleniem z resztą
- zna pojęcia: liczby naturalnej, liczby całkowitej, liczby wymiernej
- umie podać liczbę przeciwną do danej oraz odwrotność danej liczby
- umie podać rozwinięcie dziesiętne ułamka zwykłego
- umie odczytać współrzędną punktu na osi liczbowej oraz zaznaczyć liczbę na osi liczbowej
- zna pojęcie potęgi o wykładniku całkowitym i umie obliczyć potęgę
o wykładniku całkowitym - umie zapisać w postaci jednej potęgi iloczyny i ilorazy potęg o takich samych podstawach
- umie zapisać w postaci jednej potęgi iloczyny i ilorazy potęg o takich samych wykładnikach
- umie zapisać w postaci jednej potęgi potęgę potęgi o wykładniku całkowitym
- zna pojęcie pierwiastka arytmetycznego II stopnia z liczby nieujemnej
i III stopnia z dowolnej liczby - umie obliczyć pierwiastek arytmetyczny II i III stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych
- umie wyłączyć czynnik przed znak pierwiastka
- umie włączyć czynnik pod znak pierwiastka
- zna własności działań na potęgach i pierwiastkach
- umie oszacować i obliczyć wartość wyrażenia zawierającego pierwiastki i potęgi
- umie usunąć niewymierność z mianownika, korzystając z własności pierwiastków
- zna pojęcie notacji wykładniczej
- rozumie potrzebę stosowania notacji wykładniczej w praktyce
- umie zapisać liczbę w notacji wykładniczej
- stosuje w obliczeniach notację wykładniczą (dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby zapisane w notacji wykładniczej)
- umie porównywać i porządkować liczby przedstawione w różny sposób
- zna algorytmy działań na ułamkach
- zna reguły dotyczące kolejności wykonywania działań
- umie zamieniać jednostki miary, masy, powierzchni, objętości
- umie rozwiązać zadania tekstowe związane z działaniami na liczbach
- umie oszacować wynik działania
- umie zaokrąglić liczby do podanego rzędu
Uczeń:
- umie na podstawie podanej prędkości wyznaczać długość drogi przebytej
w jednostce czasu - umie obliczać prędkość, drogę i czas używając wzoru
- umie porównać prędkości dwóch ciał, które przebyły jednakowe drogi
w różnych czasach - potrafi zamieniać jednostki prędkości oraz porównać prędkości wyrażane
w różnych jednostkach - umie rozwiązać zadanie tekstowe związane z obliczaniem prędkości, drogi
i czasu
Uczeń:
- zna pojęcia: wyrażenie algebraiczne, jednomian, suma algebraiczna, wyrazy podobne
- zna zasadę przeprowadzania redukcji wyrazów podobnych
- umie budować wyrażenia algebraiczne
- umie redukować wyrazy podobne w sumie algebraicznej
- umie dodawać i odejmować sumy algebraiczne
- umie mnożyć jednomiany, sumę algebraiczną przez jednomian oraz sumy algebraiczne
- umie obliczyć wartość liczbową wyrażenia po przekształceniu do postaci dogodnej do obliczeń
- umie przekształcać wyrażenia algebraiczne
- umie opisywać zadania tekstowe za pomocą wyrażeń algebraicznych
- umie stosować przekształcenia wyrażeń algebraicznych w zadaniach tekstowych
Uczeń:
- zna pojęcie równania
- zna pojęcia równań: równoważnych, tożsamościowych, sprzecznych
- zna metodę równań równoważnych
- rozumie pojęcie rozwiązania równania (pierwiastek równania)
- potrafi sprawdzić, czy dana liczba jest rozwiązaniem równania (pierwiastkiem równania)
- umie rozwiązać równanie
- umie rozpoznać równanie sprzeczne lub tożsamościowe
- umie przekształcić wzór
- umie opisać za pomocą równania zadanie osadzone w kontekście praktycznym
- umie rozwiązać zadania tekstowe związane z zastosowaniem równań
- zna pojęcie proporcji i jej własności
- umie rozwiązywać równania zapisane w postaci proporcji
- umie wyrazić treść zadania za pomocą proporcji
- umie rozwiązać równanie, korzystając z proporcji
- rozumie pojęcie proporcjonalności prostej
- umie rozpoznawać wielkości wprost proporcjonalne
- umie ułożyć odpowiednią proporcję
- umie rozwiązywać zadania tekstowe związane z wielkościami wprost proporcjonalnymi
Uczeń:
- zna podstawowe pojęcia: punkt, prosta, odcinek
- zna pojęcie prostych prostopadłych i równoległych
- zna rodzaje kątów
- zna nazwy kątów utworzonych przez dwie przecinające się proste oraz kątów utworzonych pomiędzy dwiema prostymi równoległymi przeciętymi trzecią prostą i związki pomiędzy nimi
- umie obliczyć miary katów przyległych (wierzchołkowych, odpowiadających, naprzemianległych), gdy dana jest miara jednego z nich
- umie rozwiązywać zadania tekstowe dotyczące kątów
- zna pojęcie trójkąta
- zna warunek istnienia trójkąta
- umie sprawdzić, czy z odcinków o danych długościach można zbudować trójkąt
- wie, ile wynosi suma miar kątów wewnętrznych trójkąta i czworokąta
- umie wyznaczyć kąty trójkąta i czworokąta na podstawie danych z rysunku
- zna wzór na pole dowolnego trójkąta
- umie obliczyć pole trójkąta o danej podstawie i wysokości
- zna definicję figur przystających
- zna cechy przystawania trójkątów
- umie rozpoznać trójkąty przystające
- umie uzasadnić przystawanie trójkątów
- zna definicję prostokąta, kwadratu, trapezu, równoległoboku i rombu
- zna wzory na obliczanie pól powierzchni czworokątów
- zna własności czworokątów
- rozumie zasadę klasyfikacji trójkątów i czworokątów
- umie obliczyć pole i obwód czworokąta
- umie obliczyć pole wielokąta
- umie obliczyć wysokość (bok) równoległoboku lub trójkąta, mając dane jego pole oraz bok (wysokość)
- umie obliczyć długość odcinka w układzie współrzędnych
- umie obliczyć długości boków wielokąta leżącego w układzie współrzędnych
- umie sprawdzić, czy punkty leżą na okręgu lub w kole umieszczonym w układzie współrzędnych
- umie rozwiązać zadania tekstowe wykorzystujące obliczanie długości odcinków w układzie współrzędnych
- umie sprawdzić współliniowość trzech punktów
- umie rozwiązać zadania tekstowe związane z wielokątami
- zna twierdzenie Pitagorasa
- rozumie potrzebę stosowania twierdzenia Pitagorasa
- umie obliczyć długość przeciwprostokątnej na podstawie twierdzenia Pitagorasa
- umie obliczyć długości przyprostokątnych na podstawie twierdzenia Pitagorasa
- umie rozwiązać zadania tekstowe, w którym stosuje twierdzenie Pitagorasa
- rozumie konstrukcję odcinka o długości wyrażonej liczbą niewymierną
- umie konstruować odcinek o długości wyrażonej liczbą niewymierną
- umie konstruować kwadraty o polu równym sumie lub różnicy pól danych kwadratów
- umie uzasadnić twierdzenie Pitagorasa
- umie stosować twierdzenie Pitagorasa w zadaniach o trójkątach, prostokątach, trapezach, rombach itp.
- umie stosować twierdzenie Pitagorasa w zadaniach tekstowych
- zna wzór na obliczanie długości przekątnej kwadratu
- zna wzór na obliczanie wysokości trójkąta równobocznego
- zna wzór na obliczanie pola trójkąta równobocznego
- umie wyprowadzić wzór na obliczanie długości przekątnej kwadratu
- umie obliczyć długość przekątnej kwadratu, znając długość jego boku
- umie obliczyć wysokość lub pole trójkąta równobocznego, znając długość jego boku
- umie obliczyć długość boku lub pole kwadratu, znając długość jego przekątnej
- umie rozwiązać zadania tekstowe związane z przekątną kwadratu lub wysokością trójkąta równobocznego
- umie wyprowadzić wzór na obliczanie wysokości trójkąta równobocznego
- umie obliczyć długość boku lub pole trójkąta równobocznego, znając jego wysokość
- umie rozwiązać trójkąt prostokątny o kątach 900, 450, 450 oraz 900, 300, 600
- umie rozwiązać zadania tekstowe wykorzystujące zależności między bokami
i kątami trójkąta o kątach 900, 450, 450 oraz 900, 300, 600 - umie wyznaczyć środek odcinka
- zna podstawowe własności figur geometrycznych
- umie wykonać rysunek ilustrujący zadanie
- umie wprowadzić na rysunku dodatkowe oznaczenia
- umie dostrzegać zależności pomiędzy dowodzonymi zagadnieniami a poznaną teorią
- umie podać argumenty uzasadniające tezę
- umie przeprowadzić dowód
- umie zapisać dowód, używając matematycznych symboli
- zna pojęcie wielokąta foremnego
- rozumie własności wielokątów foremnych
- umie konstruować sześciokąt i ośmiokąt foremny
- umie obliczyć miarę kąta wewnętrznego wielokąta foremnego
Uczeń:
- umie wskazać graniastosłup, ostrosłup, walec, stożek, kulę wśród innych brył
- umie określić rodzaj bryły na podstawie jej rzutu
- umie wskazać ostrosłup wśród innych brył
- umie określić liczbę poszczególnych ścian, wierzchołków, krawędzi ostrosłupa
- potrafi obliczyć sumę długości krawędzi ostrosłupa
- potrafi wskazać siatkę ostrosłupa
- umie rysować rzut równoległy ostrosłupa
- umie rozwiązać zadanie tekstowe związane z ostrosłupem
- umie obliczyć pole powierzchni całkowitej ostrosłupa
- na podstawie narysowanej siatki
- na podstawie opisu
- umie rozwiązać nietypowe zadanie tekstowe związane z ostrosłupem
- zna pojęcie prostopadłościanu, graniastosłupa prostego, graniastosłupa pochyłego, graniastosłupa prawidłowego
- zna budowę graniastosłupa
- umie wskazać na modelu graniastosłupa prostego krawędzie i ściany prostopadłe oraz równoległe
- umie określić liczbę wierzchołków, krawędzi i ścian graniastosłupa
- umie rysować graniastosłup prosty w rzucie równoległym
- umie obliczyć sumę długości krawędzi graniastosłupa
- umie rozwiązać zadanie tekstowe związane z sumą długości krawędzi
- umie rozwiązać nietypowe zadanie związane z rzutem graniastosłupa
- zna pojęcie siatki graniastosłupa, pola powierzchni graniastosłupa
- zna wzór na obliczanie pola powierzchni graniastosłupa
- rozumie sposób obliczania pola powierzchni jako pola siatki
- umie obliczyć pole powierzchni graniastosłupa
- rozumie zasadę kreślenia siatki
- umie rozpoznać siatkę graniastosłupa
- umie kreślić siatkę graniastosłupa prostego o podstawie dowolnego wielokąta
- umie rozwiązać zadanie tekstowe związane z polem powierzchni graniastosłupa prostego
- zna pojęcie wysokości graniastosłupa
- zna wzór na obliczanie objętości graniastosłupa
- umie rozwiązać zadanie tekstowe związane z objętością graniastosłupa
Uczeń:
- zna pojęcie diagramu słupkowego i kołowego
- zna pojęcie wykresu
- rozumie potrzebę korzystania z różnych form prezentacji informacji
- umie odczytać informacje z tabeli, wykresu, diagramu
- zna pojęcie średniej arytmetycznej
- umie obliczyć średnią arytmetyczną
- umie rozwiązać zadanie tekstowe związane ze średnią arytmetyczną
- zna pojęcie danych statystycznych
- umie zebrać dane statystyczne
- umie opracować dane statystyczne
- umie prezentować dane statystyczne
- zna pojęcie zdarzenia losowego
- umie określić zdarzenia losowe w doświadczeniu
- umie obliczyć prawdopodobieństwo zdarzenia
- zna pojęcie prawdopodobieństwa zdarzenia losowego
- umie określić zdarzenia losowe w doświadczeniu
- umie obliczyć prawdopodobieństwo zdarzenia
Przykładowe zadania [plik PDF]