Wyjazd edukacyjny do Kalifornii
W dniach 22.01 – 02.02 grupa 13 licealistów z VIII PALO i IB wraz z nauczycielami uczestniczyła w edukacyjnym wyjeździe do Kalifornii. Wyjazd ten, ponieważ był pierwszym tego typu projektem naszej szkoły, wiązał się od początku z wielkimi emocjami i niecierpliwym oczekiwaniem. Celem projektu było poznanie amerykańskiego systemu edukacyjnego, doświadczenie „inności” kulturowej, a także skonfrontowanie własnych stereotypów z rzeczywistością. Partnerem naszej szkoły została Tulare Union High School, a naszą koordynatorką Pani Adina Escarsega.
Przez pierwsze kilka dni (23.01 -28.01) zwiedzaliśmy najważniejsze miejsca Kalifornii (m.in. Los Angeles, San Francisco i Yosemite National Park). Szczególną refleksję wzbudziło w nas piękno przyrody w Yosemite (byłego rezerwatu rdzennych plemion amerykańskich), nietypowa architektura San Francisco i ikona popkultury – Disneyland. Druga część pobytu (29.01 – 02.02) wiązała się z kilkudniowym pobytem u rodzin amerykańskich, gdzie mogliśmy doświadczyć zwyczajnego życia kalifornijskich rodzin. Codzienne wizyty w szkole pozwoliły nam również zobaczyć, jak funkcjonuje amerykański system szkolnictwa. Przygotowane przez nas prezentacje o Polsce i Krakowie cieszyły się ogromnym zainteresowaniem młodzieży amerykańskiej, tak więc cel doświadczenia międzykulturowego można uznać za osiągnięty. To był ciekawy czas, który na długo zostanie w naszej pamięci.
Between 21st January and 1st February, a group of 13 students from high school (both VIII PALO and IB), together with teachers, participated in an educational trip to California. Since it was the very first project of this kind in California, it had been awaited with excitement. The aim of our project was to get a glimpse of the American educational system, as well as experience cultural differences through comparing them with common stereotypes. Our school partner was Tulare Union High School and our trip coordinator was Adina Escarsega.
During the first few days ( 23rd – 28th January), we managed to see the main sights in California – Los Angeles, San Francisco and Yosemite National Park. We were particularly amazed by the beauty of Yosemite, which is a former Native American reservation but also San Francisco's unique architecture and the world-famous Disneyland. The second week (29th January – 2nd February) was dedicated to staying with host families and experiencing daily lives of Californian families. By attending school, we saw how the American educational system works in practice. It was also great to see that the American students were extremely interested in our presentations about Poland and Kraków and so we can proudly say that the goal of cultural interaction was achieved. It truly was an unforgettable time we would like to keep it in our memories.